Jak podrasować kampanie email marketingowe?

Czy kampanie email marketingowe, które wysyłasz przestały przynosić zamierzone efekty? Czy wskaźniki otwarć i kliknięć spadają z niewiadomych przyczyn? Problem spadających wskaźników zaangażowania jest sygnałem do przeprowadzenia dokładnej analizy planu komunikacji. Rozwiązaniem, oprócz wielogodzinnych poszukiwań niedociągnięć, może być zastosowanie kilku rozwiązań oferowanych przez profesjonalny system do email marketingu.

Źródło: http://www.someecards.com

Źródło: http://www.someecards.com

1) Skutecznym lekarstwem na brak wystarczającego zaangażowania subskrybentów może okazać się zróżnicowanie wysyłanych wiadomości email. Potwierdzenia rejestracji, wiadomości powitalne oraz wiadomości wyzwalane np. po dokonanym zamówieniu wyróżniają się znacznie wyższymi wskaźnikami otwarć, niż standardowe newslettery. Nawet wtedy, kiedy wysyłanie tego rodzaju wiadomości nie wydaje się oczywistym rozwiązaniem problemu, wysłanie wszelkiego rodzaju potwierdzeń z pewnością pomoże w podniesieniu sumarycznych statystyk otwarć i kliknięć. A te z kolei bezpośrednio wpływają na dostarczalność przyszłych mailingów. Im wyższe ogólne wskaźniki zaangażowania uda nam się dzięki takim zabiegom osiągnąć, tym bardziej wiarygodnymi nadawcami będziemy dla dużych dostawców usług internetowych, takich jak Gmail.

2) Nieuniknionym efektem ubocznym kampanii email marketingowych jest wyodrębnienie się na liście adresatów grupy subskrybentów, którzy nie wykazują żadnej aktywności. Innymi słowy, adresatów którzy od momentu zarejestrowania się nie otworzyli ani nie kliknęli w żaden odnośnik wewnątrz wysłanych do nich wiadomości. Nadmiar tego rodzaju subskrybentów na naszej liście bardzo szybko doprowadzi do spadku reputacji nadawcy, co skutkuje zwiększonym prawdopodobieństwem trafiania wysyłanych wiadomości do folderu ze spamem. Stosując zaawansowaną segmentację z łatwością można zidentyfikować takich susbkrybentów oraz usunąć ich, zanim ich obecność na liście negatywnie wpłynie na dostarczalność. Częste „wietrzenie” listy subskrybentów pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, a także przyczynia się do poprawy wyników przeprowadzonych kampanii.

3) Zwiększenie wskaźników zaangażowania w kampaniach email marketingowych można osiągnąć na wiele sposobów. Jednak kluczowy zdaje się być po prostu zdrowy rozsądek. Wysyłając kolejny newsletter warto postawić się w sytuacji  subskrybenta i zadać sobie pytania odnoszące się do naszych praktyk. Czy sami chcielibyśmy otrzymywać wiadomości tak często? Czy wiadomość na pewno zawiera treść, która mnie zainteresuje? Oprócz własnej intuicji, istotną rolę w odpowiedzi na te pytania przynoszą opinie samych odbiorców. Analiza powodów wypisań pozwoli nam na określenie, co ma największy wpływ na utratę zainteresowania naszymi ofertami, a także na podjęcie szybkich działań zaradczych.

4) Rozwój technologii mobilnych umożliwił odbieranie wiadomości email za pomocą telefonu czy tabletu.  Popularyzacja tego typu urządzeń sprawia, że wiadomości email powinny być z nimi kompatybilne. Wiadomość poprawnie wyświetlana w każdym kliencie poczty o wiele bardziej skłania subskrybentów do interakcji. Nasze wiadomości możemy sprawdzić generując ich podgląd na wszystkich dostępnych urządzeniach pozwalających na ich odczytywanie. Taki test pozwoli nam upewnić się, że wiadomość będzie wygladała poprawnie zarówno na dużym ekranie monitora, jak i małym wyświetlaczu telefonu. Rosnąca popularność urządzeń mobilnych sprawia, że tworzenie wiadomości responsywnych pozwoli znacząco zoptymalizować efektywność kampanii email.

Profesjonalne systemy do email marketingu zazwyczaj oferują więcej rozwiązań pozwalających na zwiększenie efektywności kampanii. Czasami przyjęcie odpowiedniej strategii oraz wykorzystanie oferowanych rozwiązań wymaga wiedzy i doświadczenia. Dlatego nieocenioną pomocą jest wsparcie oferowane w ramach korzystania z danego systemu. Nie należy zatem polegać tylko na własnych doświadczeniach przy wyborze optymalnego rozwiązania problemu. Korzystając ze wskazówek profesjonalistów, a także z powyższych metod, wszystkie kampanie email marketingowe z powrotem nabiorą pędu.