Optymalizacja czasu wysyłki

Jaki jest najlepszy czas na wysyłkę mojego newslettera? To jedno z pytań, jakie najczęściej zadają sobie email marketerzy. Najnowsza wersja platformy Expertsender udostępnia użytkownikom funkcję optymalizacji czasu wysyłki (ang. STO, czyli Send Time Optimization). Dzięki niej Twoje wiadomości zostaną dostarczone w czasie, kiedy dany użytkownik jest statystycznie najbardziej aktywny.

Co to takiego STO i jak to działa?

Nasz algorytm analizuje aktywność użytkowników i na podstawie danych behawioralnych wybiera najlepszy czas na dostarczenie wiadomości. Wybór może być podyktowany porą dnia i/lub dniem tygodnia, w którym użytkownik jest najbardziej aktywny. Informacje o optymalnym czasie wysyłki aktualizowane są po każdej aktywności subskrybenta i przechowywane w jego profilu. Dostępne są dwa ustawienia: klienci platformy mogą wysyłać zoptymalizowane czasowo wiadomości w ujęciu 24 godzin lub 7 dni. Co to oznacza? W przypadku trybu 24-godzinnego wysyłka do indywidualnych odbiorców będzie uzależniona od ich aktywności w ciągu doby. W przypadku trybu 7 dniowego, każdy otrzyma wiadomość w tym dniu tygodnia, w którym jest najczęściej aktywny, a dodatkowo w porze ich statystycznej najwyższej aktywności.

Czemu warto używać STO?

Email marketing staje się coraz częściej docenianym kanałem sprzedaży, stąd ilość wiadomości trafiających do skrzynek odbiorczych użytkowników nieustannie wzrasta. Walka o uwagę odbiorcy jest wyjątkowo wymagająca, tak jak i oczekiwania użytkowników, co do stosownie skrojonej na miarę komunikacji. Dostarczanie wiadomości w indywidualnie zoptymalizowanym czasie nie było do tej pory tak istotne, jak obecnie i z pewnością ma już swoje miejsce wśród wiodących trendów roku 2015.

Co więcej zyskują marketerzy? Z pewnością oszczędność swojego czasu na testy A/B daty i czasu wysyłki oraz późniejszej ich analizy. Każdy subskrybent charakteryzuje się innymi cechami. W zależności od grupy społecznej, czy zawodu ich czas aktywności w w ciągu dnia naturalnie się różni. Dostarczenie wiadomości w momencie kiedy odbiorca przegląda wiadomości w swojej skrzynce odbiorczej daje znaczącą przewagę w uzyskaniu konwersji lub zainteresowania. Wstępne testy potwierdzają wzrost zaangażowania (wzrost otwarć, klików i konwersji) od 20% do 50% w przypadku kampanii z włączonym STO w porównaniu do wysyłki z wyłączona optymalizacją czasu.

Funkcjonalność dostępna jest bez dodatkowych opłat dla wszystkich użytkowników platformy Expertsender.