Scenariusze – nowa funkcjonalność Marketing Automation w ExpertSender

Automatyzacja cykli życia klientów/subskrybentów na podstawie predefiniowanej sekwencji zdarzeń może być żmudnym i zniechęcającym zadaniem. Dlatego stworzyliśmy Scenariusze – unikalną na polskim rynku funkcjonalność ułatwiającą proces wcielania w życie złożonych kampanii email marketingowych.

Scenariusze mogą zoptymalizować niemal każdy aspekt Twojej działalności z zakresu marketingu i sprzedaży. Nowa funkcja umożliwia:

  • Dbanie o relacje z klientami na przysłowiowym auto-pilocie
  • Automatyzację kampanii sprzedażowych i cross-sprzedażowych
  • Tworzenie sekwencji wiadomości email przypominających o nadchodzących wydarzeniach
  • Wzbogacenie zasobu wiedzy o zachowaniach klientów
  • Aktywizację nieaktywnych subskrybentów
  • Automatyzowany proces konwersji klientów porzucających koszyk zakupowy w klientów płacących
  • Wykonywanie systematycznych testów porównawczych aby optymalizować wyniki kampanii
Przykład Scenaiusza: Odzyskiwanie opuszczonego koszyka zakupowego

Przykład scenariusza: odzyskiwanie opuszczonego koszyka zakupowego.

Prosty w użyciu interfejs to przeciąganie, upuszczanie i wzajemne łączenie elementów scenariusza umożliwiających ustawienie i zwizualizowanie logiki działania zautomatyzowanego cyklu marketingowego.
W sposób intuicyjny można rozmieszczać elementy scenariusza w obszarze roboczym. Każdy z nich jest zdarzeniem, które wskazuje na aktywność lub punkt decyzyjny w scenariuszu. Zdarzenia muszą być ze sobą połączone w sekwencję w jakiej powinny być realizowane.

Podział losowy: wiadomości powitalne dla nowych użytkowników

Przykład scenariusza: oferty powitalne dla nowych użytkowników

Elementy, które można umieścić w scenariuszu:

  • Punkt startowy (opisuje warunki wejścia subskrybentów do danego scenariusza)
  • Punkt końcowy (oznacza zakończenie procesu dla subskrybentów, których objął scenariusz)
  • Wyślij email (wysyła specjalnie przygotowaną wiadomość)
  • Opóźnienie (czasowo uniemożliwia subskrybentom przejście do następnego elementu scenariusza)
  • Ustaw dane (tworzy/dodaje lub zmienia wartość indywidualnej/niestandardowej cechy subskrybenta)
  • Segmentacja (pozwala rozgałęzić ścieżkę, którą podążają subskrybenci)
  • Test porównawczy (wybiera jedną z aż 5 wiadomości, generującą najlepszy rezultat)
  • Podział losowy (rozdziela proporcjonalnie subskrybentów na oddzielne ścieżki scenariusza)

Nowa funkcja umożliwia przekształcanie najbardziej skomplikowanych i zawiłych pomysłów w gotowe scenariusze kampanii marketingowych, nie tracąc czasu na dopasowywanie kreatywnych koncepcji do środowiska dostawcy usług internetowych. Funkcjonalność może być używana do automatyzacji każdego scenariusza e-mail marketingowego – od prostych przypomnień do złożonych, wielowarstwowych schematów. Co więcej możliwe jest ustawienie i równoczesne działanie nieograniczonej ilości scenariuszy.

To jest tylko pierwszy post w tej serii. Już wkrótce więcej informacji na temat Scenariuszy ExpertSender!